torsdag 18. august 2011

Fredrikstad 13 og 14. august.2011

Nå har vi hvert i Fredrikstad på vårt første agility stevne, og det var veldig bra. Jeg, Marit og Annette kjøre sammen, men vi satt av Annette der hun skulle ligge. Vi fikk faktisk plass til alt pikk pakket som vi skulle ha med. Jeg og Marit skulle ligge hos tante Borghild på Greåker, hun har to belgere selv (en Mailinois hann og en Terv hann valp) Vi var så heldige så vi kom til ferdig mat, og det er vi ikke vant til på våre agility turer :) 
Lørdag dro vi til stevne plassen, jeg og Marit skulle begynne kl.9 og tante Borghild skulle stille Birk på valpe show også :) Nå hadde jeg og Dixi endelig helga, ettersom det var en såpass dårlig helg sist gang med tanke på napping. 
Vi begynte med ag 1 og det ble mange feil :) hele 20. Vi fikk to riv, en vegring i slalåmen og et felt feil opp på bommen. Men jeg er fornøyd jeg, hun nappet ikke og tok de stedene der hun måtte ut fra meg :) 
Hopp 1 gikk veldig bra, er bare helt super fornøyd med slalåmen til Dixi. Trodde vi hadde fått en vegring ved hjulet for det bli litt tull der og da ble jeg hengene bak resten av løpet, men vi greide det akkurat. Det var litt av en overraskelse at vi ble ropt opp som vinnere av klassen. Vi fikk vårt første napp i hopp her i Norge. 
Vi dro tidlig hjem til tante ( hun fikk en Bir på valpe showet) der hundene kunne løpe løst og leke sammen og vi kunne slappe av :) 
Søndag var det tid for et agility løp igjen, her gikk Dixi veldig bra også, men når hun kom til vippa hoppet hun av litt før den var i bakken å da fikk vi 5 feil og det holdt til en 5 plass. 
Hopp1 gikk også veldig bra, likte ikke slutten da linja til hunden var helt rar og man rakk ikke ordentlig dit. vi fikk en vegring og et riv så kom på en 13 plass. Var veldig merkbart at ikke formen var på topp, hadde problemer med og huske banen og var veldig liten. Jeg var også veldig heldig takket være Harald så vi fikk gå som prøve hund på lag. Her disket vi, men jeg bare prøvde ut forskjellige ting og tok det som en trening. 
Så har hvert en super helg :) 


Når jeg kom hjem far stevet så hadde jeg fått en pakke lapp :) endelig hadde tunnelen min kommet, så nå er jeg eier av en 6 m tunnel :) 

Birko er også med rundt om kring 

Dixi prøver hindrene våre :) 

 Var på trening i går sammen med Wenche, Eli Beate, Annette og Marit, vi satt først opp en klasse tre bane. Jeg bare testen den ut for og se hvordan Dixi fungerte når det vare en bane med det nivået. Og første runde ble det litt tull, men andre vare det bare et riv. Hadde det super gøy sammen med gjengen igjen, var veldig moro og se hvor flink likke Effie har blitt :) kommer til og bli en super agility hund.


Effie i farte, slalåm er gøy :)                                                                            Marit følger med :) 


 Effie kommer i full fart sammen med Wenche. 

 Enja nyter utsikten.  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar