fredag 23. oktober 2009

En grusom uke

Nå har jeg ikke blogget på en lang stund, men alt har sin grun. For på onsdag måtte jeg desverre ta Emil. Det er det verste jeg noen gang har gjort, men det fantes ingen utvei. Han tok Birko 4 ganger på ei uke, pluss at det var mye mer. Jeg synes slev at Emil har begynt og oppføre seg litt rart, så jeg tror han har det mye bedre nå. Etter Emil gikk bort så har jeg sett for mye han har ødelagt Birko. Nå begynner Birko og bli seg slev, jeg har aldri sett han sånn :) Er god og ha en glad hund igjen.

Etter mange tanker så har jeg gått gjennom en del raser for og finne den nye. Aussie var mitt første valg, men så kom jeg inn på Tervuren og Gronendale. Så litt rundt på forskjelige kennel og på finn etter en stund fant jeg en veldig fin kombinasjon og bra kennel. De hadde Gronendale, da ringte jeg til tante Borghild ettersom ho har Tervuren selv. Ho anbefalte kennel der ho hadde kjøpt Yatsi, etter vi hadde snakket litt så fant vi ut at den kennelen jeg likte var den som samarbeidet med den kennel ho mente. Så da ringte jeg dit for og høre om ho hadde igjen noen tisper, var nesten sikker på at ho ikke hadde det ettersom det var en så bra kennel. Men der tok jeg feil, ho hadde to igjen. Ei som hadde en liten utstillingsfeil og ei som var bra. Da skulle jeg få den som kunne stilles, ho var også den tøffeste jenta hennes. Det var noe jeg liker ettersom jeg skal bruke henne i agility. Så jeg drar ned over til Moss i morra med Birko, mamma og Ola, så ligger vi hos tante til søndag. For på søndag skal jeg få møte den lille tuppa :) ho er 11 uker så jeg skal ta henne med hjem da :) Dette kommer til og bli så moro, kommer med bilder av henne etter hver. Men har bilder av mamma og pappaen :) Det verste er og finne navn

Pappa Boris


Mamma Gera

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar