mandag 4. januar 2010

Oppsumering av 2009

Før jeg begyner med oppsumering så vil jeg bare si at vi hadde en super trening i går. Birko hadde bra fart under hele treningen og gjorde veldig få feil. Dixi var bare helt super med kjempe bra fart gjennon tunnelen. Hun flyttet hele tunnelen når hun gikk gjennom.
Dette kommer til og bli en kort oppsumering av 2009. I Mars var jeg på handler kurs med Birko, lærte veldig masse nyttig.
I Juni dro vi i agility gjengen til Åre for et ukes kurs i agility instruktører var Camilla Brundin og Mija Jansson. Dette var et knall bra kurs som jeg kommer til og huske lenge, hadde bare med meg Birko. Så tok vi turen til Trondheim for og debutere i agility. Noe som gikk over all forventning Birko fikk Napp på det første løpe sitt.
Brukte mye av sommeren på og trene både Birko og Emil. Så i September tok vi turen til Lindesberg sånn at Emil kunne debutere, endte med disk men veldig fornøyd for det. Birko gikk ganske bra.
Helga dro vi til Karlstad dobbeltstevne, Emil hadde forbedret seg veldig og gjorde mye bra. Birko hadde 2 knall fine løp, det var et løp uten tidsfeil så kunne fått en svensk pinne, men det var bare noen prosent som fikk.
I Oktober var vi på NKK Hamar, der gikk det også ganske bra :) Jeg og Marit dro hjem igjen med 3,4 og 5 plass :) Emil fikk 3 plass mens Birko 5 plass. Helga etter gikk turen til Årnes og Dobbeltstevne. Denne helga gikk bedre en forventet med Emil for han fikk sitt første napp i hopp.
Den 21.oktober var den værste dagen i mitt liv, jeg måtte avlive men aller beste venn Emil. Etter 2 år med jobbing, testing osv så gikk det desverre ikke ann og ha han lenger.
25.oktober ble Birko 3 år hurra og han fikk den beste gaven noen sinne :) en Gronendael tispe med navn Dixi. Dette kommer til og bli min agilityhund :)
Avslutet sesongen med Dog4all og en 7 plass i agility.

Blir ekstra moro og se hva dette året har og bringe

1 kommentar:

  1. Hei! Takk for det, ser ut som dere har hatt en fint år dere også :) blir spennde å se hvordan Dixie utvikler seg;) Vi sees til Moelv ;P Hilsen Kristine

    SvarSlett