tirsdag 13. juli 2010

Agility stevne på tretten

Jeg får vel begynne med stevne på tretten. Jeg, Marit dro i veien rett etter jobben, det var egentlig noen løp på fredag også men de kunne vi dessverre ikke være med på. Vi dro rett til stevne plassen for og sette opp telte, vi fikk heldigvis en plass ved ringen. Så dro vi til hytta, Annette var der allerede så hun hadde laget mat til oss. Fin hytte var det også med to soverom og bad, men plassen var ikke den beste.
Jeg og Marit dro litt senere en Annette fordi vi ikke begynte før litt utpå dagen, når vi kom frem ble vi møtt med to blide ansikt for Annette og Eli Beate hadde fått NAPP begge to. Når vi kom frem til telte så var det ikke noe telt der, dette hadde vist nok blåst bort i løpet av natta. Men heldigvis fant vi det litt senere, så da satt vi det heller opp rett bak Wenche sitt.
Første løpet var ag, jeg hadde start nr 1 så jeg rakk ikke få noen kontakt med Birko så løpet gikk ikke noe bra. Kan tok ikke slalåm inngangen og så gikk han ut to pinner for tidlig, noen som er litt frustrerende fordi han har hvert så flink i det siste. Han ble også stående ved et hopphinder og ville ikke hoppe. Endte med en 18 plass, tror jeg.


Bilde fra en trening. ¨

Så var det hopp sin tur, gikk så mye bedre. Vi hadde et start nr som var langt uti så vi rakk og så bra kontakt. Så klart kan han ha mye bedre fart, men eller var det bar han fikk også til slalåmen :) Men fikk 14 sekunder i tid feil tror jeg det var så det holdt til en 10 plass.
De to siste løpene hadde vi ikke meldt på så resten av dagen var jeg bare tilskuer, litt godt noen ganger det. Så brukte litt tid på Dixi og gikk rundt ringene med henne alene og hun begynner og bli flink. Hadde også meldt oss på middagen på kvelden var veldig korselig og vare med de andre på en litt annen måte :)Være var også veldig fint hele lørdag, litt i det fineste laget til tider for det var veldig varmt. Jeg klager ikke, men tror nok hundene hadde hatt gått av litt kaldere.

Søndag gikk det ganske bra med en 18.plass i agility, gikk ganske bra. Var bare tidsfeil.
Hopp løpet gikk ganske bra det også, men er jo ikke så moro og gå når man får 20 sekkunder i tidsfeil. ble vel en 11.plass.
Rett før vi skulle reise så begynte det og regne som bare det, så da ble det er vått telt pluss våte klær med hjem.

Nå har jeg meldt på Dixi på sitt første stevne, og det kommer til og bli den 7 og 8.august. Vi har meldt på i hopp og åpen hopp, skal bare ta det som trening og se hvordan hun takler situasjonen.

Dixi på trening.

Men blir litt forvirret når jeg spurte på stevne i helga hva aldersgrensa for start var, jeg var sikker på at det var 12 mnd men ville bare høre om det var rett. Gikk til en av de som var leder på stevnet og han sa at det var 18mnd med stor hund. Ble veldig skuffet og gikk og spurte noen til og de sa det var 12 mnd. Når jeg kom hjem så gikk jeg rett inn på NKK for og se på reglene og det er 12 mnd. men hva er feil når lederen på et stevne ikke vet det en gang.

Så må jeg bare si det at nå hopper Dixi på stor høyde :) hipp hurra.

2 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til og se dere i aksjon, det er vel Nes dere skal:) ?

    hilsen Kristine , Chico og Timmy:)

    SvarSlett
  2. Ja vi skal debutere på Nes stevne i august, må nok si at jeg gruer meg en del. Har en del vi skal øve på frem til da. Men vi tar det som en trening, så får det gå som det går :)Må si det det var veldig moro og se på deg i helga som var, dere er bare helt rå :)
    Hilsen Elin, Birko og Dixi

    SvarSlett