lørdag 7. april 2012

Rekruttsamling

Endelig var det på tide med rekrutt samling, der man kan på hjelp av dyktige instruktører, trene på fine baner og sammen med engasjerte kursdeltagere. Dette er en av høydepunktene mine gjennom året :) Er moro og komme seg ut, bli kjent med nye folk og gjøre det man liker best. Og spesielt når det bare går en vei med meg og Dixi, vi vokser sammen og blir et team som fungere sammen. Det er bare helt utrulig og se hvor mye som har skjedd med gull klumpen min det siste året. Første samlingene jeg var på så kunne ikke Dixi gå litt av en bane en gang uten og bjeffe og nappe. Nå et år senere så er det bare små pirk som er igjen så klarer vi vanskelige klasse 3 baner. Bitingen er borte og hun blir ikke så stresset lenger. Hun er mye mer selvledige og vi disker på at hun tar hinder selv, og det er bra for oss.

I år var de nye trener og det var Peter Holmberg, og så var det Christina Kosinski og Harald var innom litt på lørdag. Var veldig fornøyd med samlingen fikk mange gode råd og tips som jeg kan jobbe videre med. Det var en samling som fikk en fint samspill mellom alle som var med. Det var mye lek og humor som gjorde at jeg  fikk ekstra mye ut av samlingen. Vi fikk hvite veldig mye om hvordan det kunne være på VM og hva man kan forvente. Fikk vite mye om det psykiske når man r på konkurranse. Jeg fikk i hvert fall en gnist jeg aldri har hatt før. Så gleder mg til neste samling og til konkurransene i mellomtiden, det blir et morsomt år tror jeg.

Var på trening en liten tur og går og det gikk veldig bra. Trente veldig lett og en del momentrenning, ettersom det ble en del vanskelig på samlingen. Trente på slalåm, innganger og selvstendighet, jeg vet at det er jeg som ødelegger for henne og ikke stoler nok på henne. Hun tok veldig mye selv, har litt igjen på innganger, men det tar vi etter hvert. Hun viste at hun er veldig selvstendig bare hun får lov. Jeg sendte henne inn i slalåmen og løp til siden sånn at det var en vippe i mellom meg og slalåmen og hun forsatte frem og tok hele i stor fart :)
Vippe feltene jobbet vi en del med og de ble MYE bedre, har i hvert fall funnet ut hvordan jeg skal jobbe videre med den. Feltene på bommet ble bedre også,  men på slutten hadde hun så høy fart at hun nesten ikke klarte og stoppe :)

Så nå er det bare og trene litt til før vi skal på konkurranse igjen, skal bli moro :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar