søndag 18. april 2010

På medringens vei :)

På onsdag kl 13.30 var tiden inne for og sterilisere Dixi. Jeg hadde bestilit et rønken bilde av halen hennes først sånn at jeg var helt sikker på at hun hadde hale knekk før jeg gjorde noe. Og som vi trodde så var det det, her ser du rønken bilde.

Etter alt dette var gjort så barberte han henne under magen og på foten, så gikk turen inn på operasjon salen. Jeg dro på apoteket og hentet medesinene og var hos mamma resten av tiden. Litt før kl 16.00 kom på til dyrlegen igjen, han var ikke helt ferdig med og sy så jeg måtte vente litt. Jeg trodde hun skulle sove lenge etter denne oerasjonen, men hun var i ferd med og våkne opp når jeg slapp inn. Vi tok også den nye vaksina for kennel hoste når hun først var der, så ville han se litt på henne når hun var våken. Alt så fin ut så da fikk hun en krage på seg så dro vi hjem. Hun var veldig slapp hele dagen, men det er ikke noe rart. Ville helst ligge rett ved siden av oss i soffaen. Jeg har tatt en madrass på gulvet så jeg har sovet på gulvet nå i 4 netter. Hun var mye roligere da og jeg liker det best når jeg hvet at hun har det bra, men i natt skal jeg flytte opp i senga igjen :)
Såret ser ut til og gro veldig bra, men man merker så at det gror fordi hun klør veldig mye. Det er ikke mer en en uke igjen så skal stingene bort. Det som har hvert verst på en måte for hennes del er det at hun må ha hatt på seg parabolen.

I dag har jeg og Birko hvert på agility trening det gikk veldig bra med god motivasjon hele treningen. Var litt godt for han og være med bare meg også fordi han har blitt litt sjalu på Dixi ettersom hun har fått så mye oppmerksomhet.

Har også fått start nr til Stange også, blir moro og være på utstilling igjen. Birko begynner og bli en virkelig fin hannhund nå :)Her har du to bilder av Birko da han er litt kammet hehe. har ikke tatt alt enda. Han skal også bade han på onsdag :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar