torsdag 29. april 2010

Utstilling Stange

Nå har vi hvert i Stange, litt sent med oppsumering, men bedre sent en aldri.
Lørdag dro jeg og Marit nedover med Birko og Doris. Vi kom så tidlig så vi fikk parkere rett utenfor døra nesten, Doris skulle inn i ringen kl 9 egentlig som nr 3 i ringen. Men de hadde satt inn rundt 5 raser foran henne så det tok litt tid. Marit hadde ikke noen forhåpninger på hvordan det skulle gå, men hun med veldig overasket da Doris ble BIM. Når hun var ferdig så gikk vi litt rundt for og se på bodene, mens vi gikk der fikk vi se Eli Beate og Wenche. Siraja skulle nesten med en gang i ringen så vi så på dem også, det endet med en 4 plass av 4 stilende. Så var det duket for med og Birko, det var bare to i klassen hans så jeg håpet på en rød. Men sånn gikk det ikke for vi fikk blått, han hadde hvist for lite benstamme og mye rart :) Men hun delte ikke ut en eneste rød til noen collie hannhunder. Litt skuffet for jeg synes ikke kritikket var så bra, men men sånn er det på utstilling :)

Birko i ringen

Søndag tok jeg med meg mamma, Ola, Mattea og Linus (tantungene mine de to siste)

Mattea og Linus på utstilling.
I dag dikk Dixi være med også for vi skulle møte søsknene hennes og foreldrene. I dag var de før tidskjema så vi gikk nesten rett inn i ringen når vi kom, gikk mye bedre i dag. Birko skulle egentlig stille mot 2 andre, men den ene møtte ikke. Jeg likte dommeren veldig godt fordi hun var veldig hyggerlig. Birko fikk rød, den andre fikk blått så vant Birko åpen klasse. Dommeren ville dele ut HP til meg, men dette gikk ikke så da ble den slutte der. Denne dagen fikk vi en veldig fin kritikk.
Når vi var ferdige så gikk vi for og møte alle søsknene noe som var veldig hyggerlig. Ble mye hundeprat og en del fotografering. Vi ble enige om at vi måtte møtes en gang til om en liten stund.
Dixi og mammaen :)

Her er alle unga sammen :)

Mandag var vi nede hos dyrlegen for og ta stingene til Dixi. Han var veldig nornøyd med såret han saat han ikke hadde sett et sår som hadde grod så fort noen gang. Men vi har gitt arnika (naturmedsin) sånn at det skulle gro fortere så dte var litt morsomt at han så det.

Onsdag trene vi agility dette var dixi sin førte på en stund. Det var jeg, Marit, Eli Beate, Wenche og Annette morsom at alle var der for en gangs skyld. Birko gikk bra, men han var ikke på sitt beste. Dixi var i 110 så hun var det futt i, har blitt mye bedre med bjeffinga si. Fant pluteslig at hun gikk vil ta tunnelen hvis jeg er på utsiden hvis den er i en U, så nå har vi enda mer jobb hehe. Men må bare si det at det er kjempe moro med en hund med stor fart. Nå må jeg tenke bane hele tiden for at jeg skal rekke dit før hun hehe kjempe morsomt.

I dag har jeg satt ut i agility hindrene jeg har selv for og trene litt. Må jo også begynne med slalomen med jenta mi :) Ola snikrer også en bom til med så nå blir det ordning i sakene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar